Brink Webdesign | Tips voor inzetten SEO
510
post-template-default,single,single-post,postid-510,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive
 

Tips voor inzetten SEO

Tips voor inzetten SEO

Ondernemers willen graag goed te vinden zijn in Google. Het behoort dan ook tot een van de voornaamste marketingdoelstellingen. SEO is hierbij een belangrijke term, die kan helpen om je website beter te laten vinden. SEO, dat staat voor Search Engine Optimization, zorgt ervoor dat je website beter wordt gevonden in Google. SEO uitbestedenwordt dan ook veelal ingezet voor een verhoging van de populariteit van de website.
Maak gebruik van SEO voor optimale zoekresultaten

Het is belangrijk om je website relevant te laten zijn, gezien dit een belangrijk uitgangspunt van Google is. Wanneer de zoekmachine dit namelijk vindt, zal je ook hoger staan in de zoekresultaten. De hoge positie alleen is niet het meest belangrijkste, maar het gaat erom dat je de juiste zoekwoorden gebruikt om zo bovenaan in de zoekresultaten te komen. Met het gebruik van SEO optimaliseer je dit proces en kan in vier stappen worden uitgevoerd. Het bestaat uit een analyse van het zoekwoord, optimalisatie van techniek, content optimalisatie en tenslotte linkbuilding.
Zoekopdrachten moeten relevant zijn

Als eerste kijk je naar welke zoekopdrachten relevant zijn voor je website. De doelgroep die je ambieert zal dit woord vaak invoeren en heeft dus een hoge conversiewaarde. Eigenlijk is het niets meer of minder dan dat consumenten zoeken naar de producten en diensten die jij als bedrijf aanbiedt. De zoekwoordplanner van Google kan hierbij hulp bieden.

Technische richtlijnen voor SEO

Wanneer de zoekwoorden zijn vastgesteld komt de technische kant aan bod. De website moet voldoen aan technische richtlijnen, die je op kan laten stellen door een goede webbouwer. Belangrijke aandachtspunten zijn laadtijd en mobielvriendelijkheid en tevens zal de HTML aan de eisen moeten voldoen. Daarnaast is het belangrijk dat de URL helder en leesbaar is.

Content onmisbaar bij SEO

Content is bij SEO onmisbaar en moet een absoluut toegevoegde waarde zijn. Kijk naar wat je, je doelgroep kan bieden en wat zij interessant zullen vinden. Video’s kunnen hierbij bijvoorbeeld helpen, maar teksten moeten vooral antwoord kunnen geven op de zoekvraag. Zoekwoorden kan je dan ook het beste een aantal keren laten terugkeren in de kopjes en de inhoud van de tekst. Google leest op deze manier jouw website en kan zo resultaten tonen. Tevens kan je links toevoegen naar andere pagina’s.

Website laten linken naar je site

Websites die linken naar jouw eigen site zijn gunstig voor je zoekresultaten. Het kan gezien worden als een soort aanbeveling, die als relevant gezien wordt door Google en dus een beter zoekresultaat oplevert. De context van de aanbeveling is minstens zo belangrijk als de hoeveelheid. Het gaat er om of die context wel of niet relevant voor je bedrijf is.

Zoekmachines zijn zeer gericht in hun selectie, zodat de kwaliteit van de zoekresultaten ook standaard hoog is. Eerlijkheid en relevantie zijn dan ook belangrijke selectiecriteria bij SEO. Het gaat er uiteindelijk om dat er websites naar boven komen die daadwerkelijk relevant zijn voor de bezoekers.

Bron: www.roipartners.nl

Geen reactie's

Geef een reactie